Luxus otthonok boldogságra hangolva

AT Home Design

AT Home Design

Design lámpa vagy technikai lámpa ?

2020. április 06. - athomedesign

A lakás világítás témaköre annyira izgalmas, hogy nem tudom megállni, hogy ne írjak róla ismét. Ahogy előző blogomban említettem, az extrém, érdekes világítások például egy orvosi rendelő világító, vízi élővilágot ábrázoló plexi fala olyan hangulatot, áraszt ami nem minden napi. A fájdalmas szépészeti kezelésre várakozó páciensek relaxált állapotba kerülnek a hatására, a látványt a medúzákra hasonlító hangszórókból áradó lágy tengeri hangok koronázzák meg. Mintha egy mesébe csöppentek volna.

Amikor elkezdtem a belsőépítészettel foglalkozni és a hivatásommá vált, mindig arra gondoltam, hogy mennyi izgalmas, szép otthont fogok megtervezni. Rengeteg érdekes és különleges ötlet látott már napvilágot. Mindig szerettem volna örömöt okozni az embereknek azzal, hogy gyönyörködtetem őket, ha valami nagyszerűt hozok létre, és egy olyan otthont tervezek amelyet imádnak a használói.

A technikai lámpák jelentősége

A világítás, a lámpák szintén központi szerepet játszanak a tervezés során, egyéb más fontos területek mellett. Kezdetben úgy gondoltam, elég olyan fényforrásokat használni amelyek kifejezetten dekoratívak. Ezért nem igazán törődtem a technikai lámpákkal, sínes világítás rendszerekkel, spotokkal. A ledekből is csak a rejtett típusokat használtam, egy ideig elég is volt.

Egyik alkalommal amikor egy nagy családi házat terveztem feltűnt, hogy akárhogy alakítom kevés lesz a fény, ha csak dekoratív lámpákat és rejtett ledeket használok. Ekkor kezdtem el még alaposabban foglalkozni azzal a kérdéssel, hogy mennyi az ideális megvilágítási érték (lux) az adott helyiségekben. Illetve láttam, hogy bizonyos területeken, mint például a konyha irányított, erős fények még jobbak mint a korábban használt fényforrások.

Akkor én is megvilágosodtam és nem sokkal ezután a ház is. Bizony nem elég csak dekoratív lámpákat használni, mert néhány területen irányított, nagyobb erejű, vagy különleges szögből érkező fényre van szükség, például képek, tapéták megvilágításához, konyhában a munkaterület megvilágításhoz, fürdőben a tükörhöz -ennél az utóbbinál legalább 2 típusú, különböző irányú fényt használok, szemből direkt vagy indirekt, mennyezeti irányított, esetleg kozmetikai tükröt külön fénnyel.

A technikai lámpáknak azért is nagy a jelentősége, mert általuk válnak még élőbbé a szép falburkolatok, képek.

Az egyik kedvenc munkánknál a művészeti galériákban is használt mennyezeti képfüggesztő síneket terveztünk a mennyezetre, hogy a különböző kortárs művészeti alkotások helye változtatható legyen. Ennek megfelelően mágneses sínes fényforrást terveztünk a képek megvilágítására amelyben szintén változtathatók a spotok helyei. Nagyon elégedett volt a tulajdonos, hogy ennyire figyeltünk a számára fontos részletekre.

A világításnak nagyon nagy szerepe van abban, hogy élhető legyen az otthon. Átgondolt világítás nélkül, szinte biztos, hogy hibákat fogunk véteni. Ha szeretnél többet tudni arról, melyek a legfontosabb szabályok egy élhető otthon kialakításánál, kattints a linkre:

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://athomedesign.blog.hu/api/trackback/id/tr7715596004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása